المشاركات

عرض المشاركات من ديسمبر, ٢٠٢٢

عالم مظلم الجزء السابع بقلم فاتن محمد شاكر

صورة
 عالم مظلم الجزء السابع بقلم فاتن محمد شاكر عمر بعد ان عاد لي طبيعته:خديجه اديني فرصه اشرح انا وقبل ان يكمل حديث قطعته خديجه:انت كداب بس انا مش مستغربه ما انت دجال وفي ايدك تعمل أي حاجة  عمر بتبرير:علي فكره انا اكتر احد حبيتك وكان من حقي اخدك تحت أي ظرف خديجه بألم:انتو ليه محسسني ان لعبه بين اديكم ليه محسسني ان اتخلقت ليكم انا انسانه حره وانتو مجرد كائنات ربنا لعانها في كل الكتب السماوية وانا مؤمنه ب ربنا ووثقه انه كتبلي الخير في كل حاجة بتحصل لي سواء خير او شر قزح بحزن عليها؛انتي صح بس قبل متطلبي مننا الخروج من حياتك روحي علجي السبب  وقبل ان يكمل قزح حديثه امسك بيه عمر وفصل جسده عن راسه وارساله لي ولي طمهورت ليعيد احيأه من جديد حتي يمنعه من مساعدة خديجه حتي تتخلص منه فنظرت اليه بحقد وبدات  بقرات ايات الله  عمر بضحكه أظهرت حقيقت شره: انت نسيتي باني مسلم وعايش بين البشر بقالي كتير لا ودارس الشريعه الاسلاميه كمان  خديجه بحقد:اديني سبب واحد للي عملته ده ليه عملت فيا كده ليه عالم مظلم الجزء السابع بقلم فاتن محمد شاكر عمر بتفكير:كنت خايف قزح يكسب ويخدك انا الملك المستقبلي بس هو لي بياخد كل

عالم مظلم الجزء السادس بقلم فاتن محمد شاكر

صورة
 عالم مظلم البارت السادس بقلم فاتن محمد شاكر وبينما كنت هي تحتفل بنتصارها مع طمهورت اتاتها تلك الإخبار  عن أفعال قزح مع تلك الفتاه العينه فبتسمت وكانها تشفي غاليلها منها ولكنه تريد الانتقام لي نفسها بيدها فطلبت من طمهروت سحب كل قوة قزح حتي تستطيع عقاب تلك الفتاه بذاتها فوفق طمهورت وامر باحضار قزح في الحالا دون ان يفكر بردتت فعلها قزح بغضب:ممكن افهم ليه جبتني هنا وليه قوتي اتسحبت؟! طمهورت بهدوء:يظهر انك متعلمتش من اغلاطك قزح ببتسامه:اه، عقاب جديد من ولدي العزيز طمهورت دون أي ردت فعل:انت من انهارده هتكون تحت أوامر ثرايه ولي هتقوله هيتنفذ قوتك هترجع بس وانت عبد لي بشريه  قزح وشر يا تطاير من عيونه:تمام يا سمو الملك ثرايه بطريقه خبيث حتي تكسب قزح :بعد ازنك يا سمو الملك انا محتاجه أتكلم انا وقزح في عدم وجودك طمهورت :تمام هرجعلك تاني  وقبل ان تجاوب اختفا طمهورت وبدات قصه جديده وتحالف بين الجميع فانحن ماذلنا فقط في البداية  قزح بدون تعبري:عايزه أي يا ثرايه ثرايه ببتسامه:تعاله نتحالف مع بعض انت عايز خديجه  قزح بهدوء: وانتي عايزه تنتقمي منها ثرايه بضحك: فعلا ابن طمهورت بس انا عايزه انتقم منها با

روايه عالم مظلم البارت الخامس بقلم فاتن محمد شاكر

صورة
روايه عالم مظلم البارت الخامس بقلم فاتن محمد شاكر نظرت اليه خديجه ولم تعقب علي كلامه، فكل ماكنت تفكر فيه انها سوف تجد أخيرا، من يشاركه السكن وهذا كان افضل شيئ بنسبالها،  فاهذا طبعي انها فتاه في العشرين، من عمرها ولكن عقلها وقلبها توقف عند السادس عشر.  وبذلك المكان لذي لا نعرف له عنوان، او معنه انه مكان يفوح منه رائحة الكرهه، والموت فقط.   الملكه  نارينا بنزعاج:قزح انت هتفضل تخدع العشيره لي امتي؟! مش معنه ان مش بحرقك، انه خلاص تزيد فلي بتعملو. قزح بغرور :لو جايباني هنا تديني درس، فا مش عايز وامشي انا بقا. نارينا بغضب وصوت مرتفع:انت نسيت انت بتكلم مين؟!!!! روايه عالم مظلم البارت الخامس بقلم فاتن محمد شاكر قزح بغضب ومزعج شديد:انتي لي نسيتي، من هو قزح وانا هفكرك بيه لانك نسيتي، انك هنا بسبيبي يا هه يا ملكه. وذهب قزح تارك تلك الملكه، تشتعل من الطريقه التي تحدث بها، معاها كيف لي مجرد عبد، ان يتحدث معاها بهذه الطريقه، هي تعرف انه ابن طمهورت ملك الجن ولكنها مزال عبد، في عشيرتها ف كيف يحدثها بتلك الطريقه؟! وفي بيت خديجه، فكنت خائفه من كل شيئ، كنت تود لو انها ماتت مع ولدتها، في ذالك اليوم ونتهت

روايه عالم مظلم البارت الرابع للكاتبه فاتن محمد شاكر

صورة
 روايه عالم مظلم البارت الرابع للكاتبه فاتن محمد شاكر وعادت تلك الكلمات مرارت ومرارت، بصوتنا اعلي وهي تذبح كل من كان معاه بتلك الغرفه، وتقدمهم قربين للشيطان حتي يوفي العهد، وتملك ما أرادت من عشائر وتصبح سيده علي ذلك العالم الذي كنت تخدمه، منذ ان كانت في سن السبعه، لقد بدات في هذا العمل منذ  من بعيد، وها هي في سن الأربعين وسوف تصبح سيده عليهم، سوف تملك ذلك العالم، كل ماكنت تفكر فيه كيف تعقب تلك الفتاه علي فعلتها، وبينما هي تفكر في كل ذلك، ظهر امامها مسخ سيئ الوجهه، ذو قرون كبيره، وعين واسعه، وارجل تشبه الأغنام، وتحدث بصوته البشع. عزرائيل بهدوء: نجحتي يا ثرايه، والعهد اتوافق عليه ومش بس كده، انتي هتحكمي العشيره لي انا رايسها. ثرايه بغرور:انا استحق، وستحق اكتر من كده كمان . عزرائيل بتهديد:بلاش تتغري يا ثرايه، انتي لسه في ايدي. ثرايه بضحكه عليه: انت لي بقيت في ايدي يا عزرائيل، الموفقه جت من رؤساك حتي بص علي، المعهد لي علي الطربيزه لسه وصله حالا، وشوف مين وقف وراك. عزرائيل بغضب:اين ياكون مين المهم، انه مش طمهورت. طمهورت :عزرائيل، انصرف. عزرائيل بصدمه، وهو شايف ملك الجن قدامه:تحت امرك، يا سم

روايه عالم مظلم البارت التالت بقلم فاتن محمد شاكر

صورة
روايه عالم مظلم البارت التالت بقلم فاتن محمد شاكر  روايه عالم مظلم البارت التاني بقلم فاتن محمد شاكر وبينما كنت تنتظر الرد علي رساتها الخاصه بلعمل، شعرت وكان هناك احد يفتح جميع شبابيك البيت، وكان الجو قرص فقامت حتي تقفل تلك الشبابيك التي ظنت انه فتحت بسبب الهواء القوي، شعرت وكان هناك من يمسك بيدها بقوه، وماهما حاولت ان تحرك يدها لا تستطيع، فدب الرعب بقلبها وتصمرت قدمها، ولم تستطيع النطق فقط ظلت تنظر لي يدها، وتحاول ان تحركه ولكنها ثابته لا تتحرك، ماهما فعلت حتِ مر بعض الوقت، فتركت يدها ولكن كان هناك اثر لي اصبع يد كبيره، وضحه علي يدها وعندها، بدات تتحرك وتقول بصوت مرتفع. خديجه بخوف ودموع:انت مين !وعايز مني ايييي؟! انا محتاااااجه افهم أي لي بيحصلل اكيد لي أي انا حسه ولي حصل ده مكنش صدفه زي ماكنت متخيله، قولي انت مين وعايز اي اتكلم ؟!! قزح بصوتاً منخفض ومخيف:انا لي حبك، وحرب قبلتو عشانك، وعمرك بس سبع سنين. روايه عالم مظلم البارت التاني بقلم فاتن محمد شاكر وقعت خديجه فقده السيطره علي قدمها، واغشي عليها وكان جسدها ينتفض بكثره، واصبح باردًا حد العنه فحاملها، قزح وارح جسده علي السرير، وبداين

عالم مُظلم البارت التاني بقلم فاتن محمد شاكر

صورة
روايه عالم مظلم البارت التاني بقلم فاتن محمد شاكر عالم مُظلم البارت التاني بقلم فاتن محمد شاكر انتهت من عملها، وحان موعد عودتها للمنزل، ولكنها كنت تشعر بشيئ غريب يحدث، كنت تشعر وكانها في مكان فارغ، برغم من حاولها من عُمال، ولكنه لم تعطي ذلك اشعور اهتمام، وبدات بلم اشيئها حتي تذهب، ولكن عند خورجها من مكان العامل رات رجل كبير، ينظر لها بستغرب فشعرت ببعض من الرهبه، في بدايت الامر ولكنه اقتربت ،منه وبعفويه قالت لها . خديجه بستغراب : فيه حاجه حضرتك؟ بتبصلي ليه كده؟ ! اسمعيل بستفسار : انتي كنتِ بتعملي أي هنا؟ خديجه بعفويه : ده مكان شغلي . اسمعيل بعدم استيعاب : نعم شغل أي ده؟ خديجه وهي توريه الكافيه : الكافيه ده .  اسمعيل بعدم تصديق : كافيه أي يابنتي؟ ! مفيش حاجة هنا ده بيت مهجور . خديجه بستهزاء : أي لي بتقوله ده؟ انت شكلك راجل مجنون، وانا غلطانه ان وقفت معاك . اسمعيل بقليل من الحده : بصي وراكي كده، وبعدين اتكلمي انتي اكيد تبع السحره والاعمال، يابنتي انا شيخ

الفصل الاول من رواية عالم مظلم للكاتبه فاتن محمد شاكر

صورة
روايه عالم مظلم البارت الاول بقلم فاتن محمد شاكر الفصل الاول من رواية عالم مظلم للكاتبه فاتن محمد شاكر   المقدمه كانت تجلس كعادته وترتشف القليل من القهوة وهي تستمع لصوت فيروز مع نسمات الهواء الباردة، نعم أنه فصل الشتاء أفضل الفصول لديها، وأقربهم لي قلبها تشعر فيه دائما بشيء من ألذه والأمن تشعر أنه شريكها في المنزل، فاهي كانت تعيش وحيده بعد تلك الحادثة، التي كانت سببا في وفاة ولدتها، دائما ما تشعر بأس عندما تتذكر ذلك وتحقد علي تلك المشعوذة ذات الأنف الكبير، تلك التي كنت سببا في دمار حياتها وَمَاتَ ولدتها، ولكنه لان تصمت أبدا وسوف تبحث عن الانتقام، الذي سوف يشفي غليل قلبها الصغير، وبينما كنت جالسه تفكر في ما حدث، تذكرت ذلك اليوم وتلك المشعوذة تخبر ولدتها أنها مسحوره، وان لديها جن عشق، وباتت تقول لي ذاتها وعينها الصغيراتان مليأتان بلدموع، العنه علي تلك المشعوزه سوف انتقام ولان اتركها تخرب حيات احد اخر، وبينما تحدث ذاتها تتذكر ان لديها موعدا لي عمل جديد