المشاركات

عرض المشاركات من يناير, ٢٠٢٣

عَشقت جَاحد واحبنى منتقبه ❤️🙂بقلم الكاتبه امنيه اسامه

صورة
 السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 🥺🖤 روايه جديدة بعنوان🥺  عشقت جَاحد واحَبنى منتقبه 🖤🥺 بقلم الكاتبه امنيه اسامه 🥺🖤 البارت الاول🥺🖤 "شابَت لِحانَا وما شَابتْ قلوبُنا والحُبُ أجْدَرُ ما يكونُ في الكِبَرِ"❤️🥺 فى قصر كبير وجميل كانت جالسه هيا وبجانبها زوجها وافقت من شرودها على كلمه واحدة بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير لم تحس هيا ب اى نوع من أنواع الفرحه فهى تعلم أنها ليست زوجته وأنه تزوجها لتعمل كا خادمه هذا ما أظنه هيا ولكن هو به شى اخر  مالك بمكر ... امضى هنا ي زوجتى العزيزة وماله عليها وهمس فى أذنها دخلتى الجحيم برجلك ي قمر 🥺 امضى على ايامك السودة الل انتى داخله عليها  نور بدموع .. مضت وكانت يعتصر حزناً  جات رفيقتها خلفا بحنان الف مبروك يا روحى نور بحزن الله يبارك فيكى مريم مبروك ي عريس دى قمرة البيت 🥺 مالك بخبث..؟ هنشوف  مريم وجات بجانب رفيقتها هو مش شافك  نور بحزن لا قال مش عايز اشوفك  مريم بحيرة ... انتى مخبيه عليا حاجه  نور بدموع لا هخبى اى يعنى  مريم بعدم راحه ... مش عارفه بس انا مش مرتاحه  نور بحب .. لا ارتاحى  الفرحه كان بسيط جدا كان فى القصر

اسكريب بعنوان ليتنا نُدرك أن النهايه تحت التراب 🙂

صورة
 اسكريبت واقفة جنب ماما، الدموع محبوسة في عيوني مهددة بالنزول، خنقة جوايا عارفة سببها وهي الأغاني اللي بتتردد دلوقتي وبسمعها، منظرهم وهما بيرقصوا وبيرددوا معاها أطفال وكبار، رغم الكلمات البذيئة الموجودة فيها خلقت رعشة جوا قلبي اللي حسيته هيطلع من مكانه من فرط ما بيدق بسرعة، للدرجادي فرحانين بالمعصية، للدرجادي ملذات الحياة واكلة عقلهم، للدرجادي الجنة عندهم رخيصة!! :ما تفكي كدا يا نور وارقصي معانا رديت بابتسامة بسيطة'-معلش تعبانة شوية  ابتسمت بسخرية كمان':معلش بقا لو كان الجو مش راضيكي وجو الاغاني والرقص وكدا بس دي خطوبة يا حبيبتي يعني فرحة اكيد لازم نشغل أغاني مش هنشغل قرآن يعني احنا مش في عزا، وأكيد مش هنقلبها مشيخة يعني  دمعة نزلت من عيني من صدمتي بكلامها'- فعلا وبكل ذرة حزن وشفقة جوايا بقولك لازم يكون في عزا، عزا للموت اللي صابكم كلكم، موت دينكم وقلوبكم اللي اتعلقت بالحرام لدرجة أنك تلزمي القرآن بالعزا والأغاني بالفرح بذمتك دا الدين! انتي قلبك مات من ناحية ربنا وبدأتي تقلي أدبك عليه لدرجة أنك تخصصي كلام الله عز وجل للحزن، حقيقي شفقانة عليكي، ربنا يعينك على اللي هتشوفيه ف

حوار صحفي مع الكاتبة/ ولاء طارق"لويالتي".

صورة
  اسمك _ولاء طارق سنك _عندي 17 سنه  منين _من اسوان ايه دراستك _تمريض  ايه موهبتك _الكتابه  اكتشفتيها امتا _من سنه  مين ساعدك علي تنميتها و كان مصدر الهام ليكي حوار صحفي مع الكاتبة/ ولاء طارق"لويالتي". _اختي بجد كانت هيا أكتر وحده بتشجعني ع اني أستمر فيها  ايه امنيتك  _أني أبقي كاتبة كبيره كده وناس كتير بتقرا كتاباتي ابعتي جزء من موهبتك: العلاقات ليست بالمُدة، إنما بالعُمق." "من المحادثة الأولى معك، كنت بسهولة أضع كل أوراقي السرية في جيب قلبك، كان الأمر أشبه بالاعترافات المتأخرة، لم أكن خائفة، كان ذلك الشعور بالراحة، الارتياح الذي يفوق الحبّ، الشعور الذي لا ينتهي بانتهاء الحديث، يظلّ ممتدًا، امتداد الشعور دليل حقيقته، وأمانه، حتمًا ليست هنالك نهاية لكل هذا الحُب المتدفّق في صدري، إنه يبدأ و لا ينتهي، يزدادُ يومًا بعد يوم دون نقصان، لأنني أحبك بشكلٍ مُختلف لا يُشبه الحب السائد في كل هذا العالم، أحبك جدًا للحد الذي يجعل العالم بأسره يتمنّىٰ لو أن يُحب مثلي، فهل يكفيك أني دائماً أنظر أليك بنظرة الشخص العظيم الوحيد في هذا العالم أن أنظر إليك بقلبي ليس عيني أنني دائما أقد